De kommer fra forskellige verdener, men i samtalerummet i et kloster i Skåne mødes de gang på gang for at samtale om kristen tro.

Göran Skytte er den undersøgende og prisbelønnede reporter, som blev kristen i voksen alder. Siden da har han skrevet flere bøger med udgangspunkt i den kristne tro. Han er medlem af Svenska kyrkan, men som foredragsholder er han mindst lige så tit brugt af andre kirker.

Wilfrid Stinissen OCD (Ordo Carmelitarum Discalceatorum) er den åndelige vejleder, som har levet med Gud i hele sit liv. Han er katolsk præst, dr. fil., karmelitbroder og forfatter til en mængde værdsatte bøger, som er blevet udbredt over hele verden. Det er hjemme hos ham , i karmelitklosteret i Norraby, at samtalerne finder sted.

Sammen, og ud fra Br. Wilfrids tekster, drøfter de åndeligt liv og kristen tro. De taler om at længes efter og erfare Gud, om synden og om nåden, om tvivl og tro, om menneskets behov for tegn, om ondskabens problem, om hvordan man kan tro på djævelen, og hvordan det er muligt at blive et mere sandt menneske og tilmed ligne Kristus. Det er samtaler, der nogle gange er svimlende, hvor sorte avisoverskrifter nogle gange giver nyt lys til Bibelens visdom. Men der er også rum for det allermest hverdagsagtige. Er det for eksempel sandt, at munke holder ferie?

“Dette er en bog, der vil ændre livet for mange. Den når dybt ind i hjertet og forløser. Åndelig vejledning på højt niveau og samtidig tilgængelig for enhver”. -Peter Halldorf, pastor og forfatter.

Göran Skytte & Wilfred Stinissen OCD,
Forlaget Ave Maria (2015),
353 sider

Vægt 0,686 kg
Størrelse 23,2 × 15,2 × 2 cm